zondag 29 mei 2011

gezocht (+ audioblog)




Ze zijn weer in de aanbieding: kittens. Kostprijs: een warme liefdevolle mand.
Het gemiauw weerkaatst rond mijn oren. Hoewel u dit niet letterlijk moet interpreteren. Mijn exemplaren zijn behoorlijk gedisciplineerd als het op produceren van katachtige geluiden aankomt. Behalve de kater… die krijgt me horendol met klaaglijk gejank omdat hij het in zijn pikzwarte kopje haalt honger te hebben. Een zeer subtiel, maar accuraat geplaatste poot waarmee hij de huid van je bovenbeen vlijmscherp bestreelt, zijn de favoriete wapens. Samen met doeltreffende kopstoten gefinaliseerd met ritmisch geroffel op de laminaten vloer. Dat er droogvoer staat à volonté, negeert hij dan totaal… nee, nee, nee, mijnheer wil vers! Gehakte biefstuk bij voorkeur… en de keurslager is goed genoeg als leverancier… ‘de yup’! Ik heb potjandorie een BARF-kater! Ik had er vroeger geen idee van dat katten trendbewust waren, maar deze kan duidelijk dierenfora lezen!
Nee, het gemiauw is overdrachtelijk.
Buurvrouw is sinds dit weekend drie kittens rijker, een oude bekende vier. Mislukte sterilisatie van één van zijn vijf poezen, beweert hij charmant. Waarbij ik mij toch bedenkelijk de wenkbrauwen frons…. Sterilisatie bij vrouwelijke exemplaren is bij mijn weten nogal ‘drastisch’… met bitter weinig ruimte voor ‘mislukking’ me dunkt, maar voornoemde een beetje kennende zal die ‘mislukking’ hoogst waarschijnlijk schuilen in het ‘mislukken’ te ‘onthouden’ dat poeslief nog bij de beul langs moest om dit soort akkefietjes te voorkomen. Ach, zijn warrige geest ken je al wat langer, het is een onderdeel van zijn aaibaarheidsfactor. En zeg nu zelf, iemand die al voor vijf poezen een liefdevolle mand bezorgt… ‘de smeekbede om verlossing van deze overtollige kattenpopulatie’ je kan het hem vergeven….
Een andere bekende kijkt dan weer reikhalzend uit naar juni, dan komt een lief klein katertje haar huis onveilig maken en als laatste, maar vast niet de allerlaatste dit seizoen, een virtuele bekende die zijn dochtertjes vanavond de zevende hemel bezorgt door hun toekomstige medebewoner te kitten-borrelen ten huize mama poes. Het schijnt een karamellen katertje te zijn. Of het beestje even zoet is van aard als de kleur van zijn vacht,… dat is nog maar zeer de vraag. De kinderen hebben katerlief al een naam toebedeeld, zelfs nog voor het diertje bewust was dat hij een bestaansrecht had. Duidelijk een katertje die van ‘vertroeteld worden’ een karaktertrek zal moeten maken. Naar mijn bescheiden mening zou dit geen problemen mogen scheppen, katertjes zijn best wel aanhankelijk naar hun baasjes toe. De mijne zijn toch steeds de luidst spinnende exemplaren geweest die van kopjes geven een handelsmerk maakten. Daarentegen het ter plaatse houden om vertroeteld te kunnen worden,… dat is bij katertjes een iets of wat complexere zaak. Maar welke jongeheer kan nu vier guitige meisjesogen weerstaan die vol adoratie elke beweging van hem volgen? Ach dat komt vast wel goed… nee nee, over deze Felix maak ik mij absoluut geen zorgen. Dat komt dik in orde.
Het virtuele gemiauw blijft duidelijk hangen nadat er op mijn facebook een fotootje de revue passeert van de vier ‘ongelukjes’. Het hart smelt als een ijsje voor de zon… maar het verstand zegeviert met radicale logica nadat mijn blik over één van mijn vier kattenbakken dwaalt…. De warme mand… ze is hier al bevolkt, ik sus mijn geweten en bedenk dat ‘u’ misschien ‘wel’ een vacature voor muizenvanger heeft openstaan?
 U mailt me maar, ik hoor het graag!



1 opmerking:

  1. weer een pracht meidje
    het doet me deugd dat je verder doet en heel erg goed zelfs
    dikke knufff
    rita

    BeantwoordenVerwijderen